Sabtu, 12 Disember 2009

PercinTaan

Aku baru pas baca blog adik aku.Apa yang dia luahkan kat blog dia sama je cam dia citer kat aku.Cuma baru sekarang aku pujuk2 dia nak blog dia, dia pun bagi.Tapi aku kena janji xboleh bgtau family aku yang lain.."ok,i'm promise".
Percintaan....sebut je CINTA memang senang.Tapi korang pernah pk x,apa sebenarnya cinta.Apa yang diperlukan dalam percintaan.Kalau korang xtau makna sebenar cinta, korang belum layak untuk menyintai dan dicintai.Percyalah...Cinta yang HAKIKI kepada ALLAH swt dan Rasulullah saw.Cinta sementara kita didunia cinta kpd parent, adik beradik,dan sedara sesama islam.Bila seorang ppuan dah kawin cintanya akan berubah,cintakan suami, parent, adik beradik, dll.
Siapa yang pernah bercinta, kemudian putus(ayt paling mudah difahami)..kalau korang merana korang telah berjaya menyintai sesorang itu sepenuh hati korg.Korang jgnlah terlalu sedih sebab korg dh berjaya mendalami makna CINTA.Hanya org yg pandai bermain dengan kata2 tidak mendalami erti cinta,org itu adalah pendusta.Aku benci org yg dusta, org yg tidak jujur pada diri sendiri.Sebelum korg CINTAkan sesorg korg muhasabah la diri sdr lu..btol ker korg ni btol2 pencinta.Cintalah org lain sebagai mana korg cintakan diri korg, sbb itu pun lambang cinta korg pada diri sdr..ulrrppp...(btol ker)
Jadilah pencinta yang penuh dgn kejujuran,keikhlasan,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN